Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
15 december 2005, 15:41:33

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken

+  ZiekenhuisForum
|-+  Algemeen
| |-+  Scriptie-onderwerpen
| | |-+  Scriptie over Eerste HartHulp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Scriptie over Eerste HartHulp  (gelezen 562 keer)
Bram
Senior lid

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

Scriptie over Eerste HartHulp
« Gepost op: 29 maart 2004, 16:32:32 »

L.s.

Ik ga voor mijn opleiding de CCU een scriptie/paper schrijven over de Eerste Hart Hulp, die bij ons onlangs januari is geopend.

Ik wil me hierbij gaan verdiepen in de patienten categorie die hier komt, en hoe de screening in zijn werk gaat.

Door het doen van dit onderzoek, en dit te verwerken in een paper moet het voor nieuwe collega's makkelijker worden om op de Eerste Hart Hulp te gaan werken. en een goed beeld hebben van de patientcategorie die ze kunnen verwachten.

Nu wil ik vragen zou dit een goede probleemstelling zijn:

Welke patiënten komen er op een Eerste Hart Hulp en hoe vind de screening plaats?

En dan als doelstelling:

Door mijn onderzoek kan een nieuwe collega zich gemakkelijk een beeld vormen van de patientencategorie welke er op de Eerste Hart Hulp worden binnengebracht.

Of

Als een patient binnenkomt op de E.H.H. en er komt familie mee kan deze een papier krijgen door de verpleegkundige die er op dat moment zit een papier krijgen met daarop de stappen die gebeuren gaan, op die manier hebben ze een duidelijk beeld wat de bedoeling is.

Mocht iemand nog een andere doelstelling hebben geef het dan even aan

Alvast bedankt..
maccie
Gast

Re:Scriptie over Eerste HartHulp
« Antwoord #1 Gepost op: 1 mei 2004, 03:37:12 »

Leuk dat je een scriptie gaat schrijven over de EHH!

In het Kennemer Gasthuis is ook een EHH en daar komen allerlei patienten binnen met vermoedelijke hartklachten.
Misschien is het bij jou in het ziekenhuis anders, maar een categorie van patienten is er bij ons op de EHH niet bij.

Na binnenkomst wordt er een bepaald protocol gevolgd om de diagnose rond te krijgen.
Voor de patient en/of familie is er een folder met itleg.

Hmm, misschien niet een antwoord op je vragen, maar ik wil je ook eigenlijk alleen veel succes wensen!

Heb je meer vragen, stel ze gerust hoor!

Bram
Senior lid

« Antwoord #2 Gepost op: 22 mei 2004, 14:44:03 »

dag allemaal!

Ik heb nu 1 dag meegelopen op de EHH in de Weezenlanden in zwolle en dan prikken ze de 2e troponine á 3 uur.
Bij ons doen ze het echter om de 5 uur, hoe is dat in andere ziekenhuizen ??
Ben ik wel benieuwd naar, verder zou ik graag willen weten of er nog verschillende openingenstijden zijn.
Of er extra personeel voor is aangenomen, of dat de huidige bezetting ook de EHH moet draaien.
En of er bij jullie in het ziekenhuis cijfers bekend zijn over opname stops, opname cijfers en diagnoses op een EHH en evtn andere informatie die jullie me kunnen verstrekken..

Alvast bedankt

Mailen kan op bdrijfho@smt.nl (werk) of drivers@zvdk.nl (prive)

Bedankt!
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Medic will help

« Antwoord #3 Gepost op: 22 mei 2004, 18:16:06 »

Als ik het goed heb wordt de 2e troponine na 4 of 6 uur opnieuw bepaald.

SEH-verpleegkundige
joeske
Senior lid

Communicatie is het toverwoord

« Antwoord #4 Gepost op: 30 mei 2004, 20:45:58 »

Inderdaad 2de troponine I na 4-6 uur bepalen, indien beide troponine's negatief zijn dan is de kans dat de patient cardiale problematiek heeft verwaarloosbaar, afhankelijk van het klinisch beeld en reactie op medicatie kan er nog wel een poliklinisch vervolg zijn (bv ergometrie)

Ik vraag mij af wat de beweegreden is om de tropinine al na 3 uur te herhalen?

Verpleegkundige - A
BLS instructeur
IC/CC verpleegkundige
Ambulance verpleegkundige
PHTLS
ellebasi
Erelid

Geslacht: Vrouw

Altijd bereid u te helpen!

teirlinck_isabelle@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 31 mei 2004, 14:36:36 »

Ik vind 3u ook kort nadien, bij ons ook 4-6uur na eerste bepaling, ook zo indien 2maal negatief daarom niet cardiale problematiek uitgeschakeld, maar wel de diagnose van infarct! Ik vergelijk jullie EHH iets wat met onze hartbewaking, daar zijn de openingstijden van 14.30-15.15u en van 19-19.45u!

CCU verpleegkundige steeds bereid u te helpen http://clik.to/verpleging
Bram
Senior lid

« Antwoord #6 Gepost op: 3 juni 2004, 11:29:17 »

ok bedankt voor jullie reacties, in zwolle was er een evidencebase onderzoek naar gedaan en in combinatie met myoglobuline wordt daar de troponine na 3 uur weer geprikt.. De myoglobuline is na 3-6 uur na infarcering verhoogd, en tropo ook zoiets, vaak komen mensen op de EHH als ze langer klachten hebben dan een aantal uur, dus kan me voorstellen dat je dan de tropo/myoglobuline iets naar voren toe schuift..

Verder heb ik nog een vraag:

Weet iemand nog een leuke website of literatuur waar het 1 en ander te vnden is over een eerste hart hulp, want heb nu gezocht en zoek een goede omschrijving wat een EHH is, en wat er precies gedaan wordt, maar dat schiet nog niet echt op..

Alvast bedankt voor reacties
Nicol van de Kimmenade
Gast

« Antwoord #7 Gepost op: 4 oktober 2004, 11:03:21 »

Troponine t is eerder verhoogd dan troponine i, dus daarin zit hem misschien het tijdsverschil.
Wij bepalen de troponine i (Elkerliek ziekenhuis Helmond), na 6 uur. Troponine t kan bij mijn weten na 4 uur bepaald worden.

Groetjes Nicol
Jaix
Volledig lid

Re: Scriptie over Eerste HartHulp
« Antwoord #8 Gepost op: 7 juni 2005, 04:32:01 »

Bij ons word de troponine i na 6 uur bepaald.
Dat is het St Lucas Andreas in Amsterdam.

Leuk onderwerp eerste harthulp trouwens.
Ik wil ook dat onderwerp gaan gebruiken. Hier moet de eerste harthulp officieel nog opgezet worden.
Er zijn wel wat ideen hoe het er uit moet komen te zien, maar tot nu toe is er nog niet echt iets concreets bekend.
Ik wil een vergelijking gaan maken hoe het er nu uit ziet, en wat de ideale situatie zou zijn.
Hoe ziet een eerste harthulp er in andere ziekenhuizen uit?
Zijn er echt vast gestelde richtlijnen?? En  is de eerste harthulp gekoppeld aan de CCU bij jullie, of is die gewoon bij de SEH...
Ben erg nieuwsgierig

Groetjes Jaix
joy
Volledig lid

Re: Scriptie over Eerste HartHulp
« Antwoord #9 Gepost op: 9 oktober 2005, 13:00:46 »

hoi bram
ik werk in Bergen op Zoom en ben bezig met de CCU opleiding mijn scriptie wil ik ook over eerste harthulp doen. aangezien jij je scriptie ook over EEH doet en er bij jullie in het ziekenhuis al een is vroeg ik me af of je wat informatie voor me had?
groetjes joyce
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

ZiekenhuisForum | Powered by SMF 1.1 RC1.
© 2001-2005, Lewis Media. Alle rechten voorbehouden.

Het ZiekenhuisForum is een initiatief van