Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
27 Augustus 2006, 06:49:45

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Algemeen
| |-+  Algemene vragen
| | |-+  Moeilijk aan te prikken?
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Moeilijk aan te prikken?  (gelezen 425 keer)
aa3tje
Erelid

Geslacht: Vrouw

WWW E-mail
Re: Moeilijk aan te prikken?
« Antwoord #10 Gepost op: 3 Mei 2006, 20:07:10 »

ikzelf heb altijd als het de 1e keer niet lukt, probeer ik het nog een keer en anders handen eraf en iemand van de anaesthesie of ic vragen om te prikken, die zijn immers meer ervaren. Gelukkig hoef ik niet vaak de hulptroepen aan te laten rukken..
Soms heb ik wel eens dat ik aanprik,goed zit maar dan vervolgens niet meer kan opvoeren. van een collega al de tip gehad om dan de infuuszak open te zetten, zodat je de catheter verder kan opvoeren, soms lukt dit wel soms niet en dan baal ik ontzettend van mezelf.

ik ben florence nightingale niet.....
Coclico
Senior lid

Geslacht: Vrouw

laatstejaars studente ziekenhuisverpleegkunde

Re: Moeilijk aan te prikken?
« Antwoord #11 Gepost op: 5 Mei 2006, 20:49:43 »

Oppervlakkige aders zijn dan ook niet de beste aders om aan te prikken, en vele missen ook in het feit dat de aders "zichtbaar zijn" men moet namelijk op de tast prikken niet op het zicht.

Owe en cortizone-pati�nten krijgen door de cortizone fijnere aders waardoor de kans dat ze springen groot is. Maar idd ervairng doet een groot stuk, maar ik heb ook die principe 2 keer proberen en als het niet lukt, iemand anders laten prikken.

Over infusen gesproken, heb enkel weken geleden nog een discussie gehad welke aders de beste zijn voor het plaatsen van een infuus. Tja volgens mij moet je per geval bekijken.

"Het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet. Het is nu nog te vroeg alles wat groot is begon ooit klein.
Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn."
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: