Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
24 September 2006, 14:56:53

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Forums per discipline
| |-+  Verpleegkundigen IC, CCU en SEH
| | |-+  Ervaringen met de MICU
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Ervaringen met de MICU  (gelezen 755 keer)
peepklep
Erelid

Geslacht: Man

IC-vpk

Re: Ervaringen met de MICU
« Antwoord #10 Gepost op: 10 April 2006, 12:27:47 »

Ikzelf heb goede ervaringen van de MICU (van het AMC).
Het vervelende blijft dat elk ziekenhuis verschillende doseringen gebruikt, en dat drukmeetsystemen niet compatibel zijn.
Verder professionele overplaatsingen met dito overdracht.
Ik heb weleens een overdracht gehad van een "gewone" ambupleeg met een beademde patiënt, hij kon me niet vertellen op welke stand de inotropie stond.

Het leven is als je neus: haal eruit wat er in zit
Jan A.
Erelid

free your mind and your ass will follow

« Antwoord #11 Gepost op: 18 April 2006, 02:30:28 »

Ik heb jarenlang transporten gedaan met MICU. Zowel met ambulance, met helis als met intensivecarebussen. Ik heb er goede ervaringen mee.

zie ook http://krolock33.googlepages.com     en dan onder het kopje intensive care

Citaat
Link aangepast, stond een@ in ipv een . nu doet hij het wel  Knipoog

Patries
Global moderator

Officier (bd) geneeskundige dienst
Verpleegkundige A
IC/CCU verpleegkundige
anaesthesie verpleegkundige
ECMO verpleegkundige
flightnurse/paramedic
Mario van Zalingen
Nieuw lid
*

« Antwoord #12 Gepost op: 4 Juli 2006, 10:49:41 »

Mij naam is Mario van Zalingen,

Verpleegkundige coördinator MICU -team AMC, als eerste iederren bedankt vor de vele positieve reacties.
Zag ook bij de antwoorden een aantal vragen en opmerkingen staan.Zal een poging doen er op in te gaan.

Moeten alle beademde patiënten met een MICU, simpel antwoord nee.

Patienten die beademd worden met lage beademingsvoorwaarden en weinig tot geen inotropie en waar bij tijdens transport geen grote problemen verwacht worden kunnen met gewone ambulance vervoerd worden.De begeleiding door een deskundig arts altijd noodzakelijk! dus niet de co assistent of ass interne geneeskunde die korte stage doet op intensive care.

Alle spoedeisende overplaatsingen zoals b.v. spoed PTCA, epiduraal haematomen en andere patiënten waarbii de snelheid van het transport een hoge priotiteit heeft.

Wat betreft onze film:doel ervan is om mensen een idee te geven van een intensive care transport en de technische (communicatie middelen hierbij). natuurlijk moet tijdens zo een film een aantal dingen overbelicht worden.De goede kijker zal ook zien dat er een aantal dingen niet kloppen.
Wat betreft de communicatie is het zeer handig dat er op afstand b.v. in AMC al meegekeken kan worden tijdens IC transport.
Recent hebben we een casus gehad van een patiënt die tijdens tranport hard achteruitging.Nog tijdens de rit zijn er aantal beslissingen genomen wat betreft prioriteiten in diagnostiek en behandeling.
Bij aankomst in AMC stond er volledig team klaar wat al voor de overdracht volledig op de hoogte was van de actuele situatie.

Een grote groep beademingspatiënten hebben volgens ons echter wel behoeft aan een MICU team.
Ook wij zien onze regio nog regelmatig patiënten binnen komen die tijdens transport ernstig instabiel binnen komen zonder dat dit nodig had geweest.
Regelmatig zonder begeleiding door ander ziekenhuis.
Het komt ook voor dat men de patiënt maar niet intubeert voor transport want dan hoeft er geen dokter mee.

Wat betreft de vergoeding hopen we dat er een  dekkendeDBC vergoeding gaat komen, hierover wordt onderhandeld maar zal w.s lang gaan duren.
Flevonurse
Volledig lid

Geslacht: Vrouw

IC-verpleegkundige

« Antwoord #13 Gepost op: 11 Augustus 2006, 14:14:20 »

Zeer recent is voorgekomen dat de MICU AMC een beademde patient kwam halen, maar ZONDER arts erbij.
Nu was de verpleegkundige verantwoordelijk voor het hele transport + beademing etc. Er was wel direct telefonisch contact mogelijk met intensivist in het AMC.

Nu is mijn vraag: is dit nieuw? Heeft iemand hier meer info over? Wie draagt de medische verantwoordelijkheid?Verbaasd

Flevonurse  Cool
Bram
Erelid

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Augustus 2006, 11:07:40 »

Zeer recent is voorgekomen dat de MICU AMC een beademde patient kwam halen, maar ZONDER arts erbij.
Nu was de verpleegkundige verantwoordelijk voor het hele transport + beademing etc. Er was wel direct telefonisch contact mogelijk met intensivist in het AMC.

Nu is mijn vraag: is dit nieuw? Heeft iemand hier meer info over? Wie draagt de medische verantwoordelijkheid?Verbaasd

Flevonurse  Cool

De keren dat wij bij ons de micu gebruikten was er altijd een intensivist bij.
Anders zou het transport niet door mogen gaan of moest er een arts van ons mee, maar dat wil de MICU niet Lachebek.
Dus het is voor mij nieuw jah
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: