Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
25 September 2006, 23:12:45

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Forums per discipline
| |-+  Verpleegkundigen IC, CCU en SEH
| | |-+  Handleiding acute behandeling
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Handleiding acute behandeling  (gelezen 297 keer)
Wen
Nieuw lid
*

Geslacht: Vrouw

Handleiding acute behandeling
« Gepost op: 26 Januari 2006, 14:25:55 »

Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn eindopdracht voor de SEH-opleiding een handleiding gaan maken voor acute behandeling. Geen uitgebreide protecollen, maar een boek of map voor op de traumakamer, waar kort en bondig in staat wat je nodig hebt en hoe je te werk gaat bij bijvoorbeeld een intubatie, oplijnen, druksystemen opbouwen voor arteriele lijn, etc. op de SEH. Omdat onze SEH niet heel groot is, komt dit niet regelmatig voor. Als het dan een keer voorkomt merk ik dat veel collega's hier onzeker van worden.
Nu is mijn vraag; bestaat zoiets al op andere SEH's ?

Groetjes Wendy
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Geslacht: Man

Medic will help

Re: Handleiding acute behandeling
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Januari 2006, 02:20:47 »

Op de SEH hebben we daar geen boek of klapper van. Het staat bij ons op intranet. Dus als het zover is heb je natuurlijk geen tijd om het effe op te zoeken in de computer. Het moet dus veelal parate kennis zijn. Trek eens een druksysteem open als het rustig is en maak het dan eens klaar. Je kunt hetzelfde systeem meerdere malen gebruiken om te oefenen. Is het eens rustig, maak het systeem dan nog eens klaar. Zo krijg je oefening erin en gaat het je steeds sneller en gemakkelijker af.  Cool

SEH-verpleegkundige
Wen
Nieuw lid
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Januari 2006, 13:00:24 »

Hoi Paul,
Bedankt voor je reactie, bij ons staat het inderdaad ook op intranet, maar dat is een uitgebreid protecol waar je inderdaad niet ff snel naar kijkt. Oefenen met dit soort dingen doe ik ook en die vaardigheden beheers ik, maar veel collega's doen dit niet en staan dan dus op het moment dat het gebeurt met 2 linkerhanden, dus vandaar dit idee....
peepklep
Erelid

IC-vpk

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Januari 2006, 15:42:32 »

Fijn als je dan tijdens een acute situatie werkt met collega`s met twee linkerhanden. Hoe hebben die hun opleiding (ooit) gehaald?
Als wij collega`s zouden hebben die bijvoorbeeld niet eens of onjuist een druksysteem kunn envullen, dan zouden die er niet lang werken...

Het leven is als je neus: haal eruit wat er in zit
S@nder
Global Moderator
Erelid

groenteboer@hotmail.com
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Januari 2006, 18:47:26 »

Je kan het inderdaad niet maken dat je essentiele dingen niet weet uit te voeren......

Lijkt me hoog tijd voor een aantal klinische lessen

SEH-verpleegkundige
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Medic will help

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Januari 2006, 05:39:34 »

Hoi Paul,
Bedankt voor je reactie, bij ons staat het inderdaad ook op intranet, maar dat is een uitgebreid protecol waar je inderdaad niet ff snel naar kijkt. Oefenen met dit soort dingen doe ik ook en die vaardigheden beheers ik, maar veel collega's doen dit niet en staan dan dus op het moment dat het gebeurt met 2 linkerhanden, dus vandaar dit idee....

Het heeft natuurlijk ook te maken met eigen verantwoordlijkheid van jouw collega's. En daar short het nogal eens aan. Maar dat is in ieder ziekenhuis wel zo.  Cool

SEH-verpleegkundige
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: