Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
29 September 2006, 05:52:25

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Forums per discipline
| |-+  Verpleegkundigen IC, CCU en SEH
| | |-+  BEZOEKREGELING
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: BEZOEKREGELING  (gelezen 425 keer)
icuco
Nieuw lid
*

BEZOEKREGELING
« Gepost op: 13 Augustus 2005, 20:25:51 »

L.S
OP DE AFDELING ICU/CCU VAN HET LAURENTIUSZIEKENHUIS IN ROERMOND, GAAN WE DE REGELS WAT BETREFT BEZOEK EVALUEREN EN ZONODIG HERZIEN.

DE REDEN VOOR DEZE EVALUATIE IS DE VOLGENDE:
IN TOENEMENDE MATE WORDEN WE OP ONZE AFDELING GECONFRONTEERD MET CONFLICTEN MET FAMILIE OMTRENT BEZOEKREGELS. DEZE CONFLICTEN ZIJN SOMS ERG MOEILIJK OP TE LOSSEN, EN ZIJN ZEER VERVELEND VOOR ALLE BETROKKEN PARTIJEN.
ASPECTEN DIE WE WILLEN EVALUEREN ZIJN:
*BEZOEKTIJDEN(DOORLOPEND OF  VERDEELD OVER DE DAG)
*AANTAL BRZOEKERS PER PATIENT
*BEZOEKPRIVILEGES BIJ INSTABIELE PATIENT
*BEZOEK "WEGSTUREN" BIJ VERPLEEGKUNDIGE HANDELINGEN.
*HOE WORDEN BEZOEKREGELS GECOMMUNICEERD NAAR DE FAMILIE.
*NUT VAN INSCHAKELEN VAN BIJV. MAATSCHAPPELIJK WERK.

HOE ZIJN DE BEZOEKREGELS OP JULLIE AFDELING EN HOE WORDEN ZE GEHANDHAAFD? WE ZIJN DUS OP ZOEK NAAR PROTOCOLLEN, GOEDE IDEEEN EN TIPS.
ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE ANTWOORDEN.

ICUCO
Wurmie
Global Moderator
Erelid

Geslacht: Man

IC-VPK IO

WWW E-mail
Re: BEZOEKREGELING
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Augustus 2005, 20:58:47 »

Moet dit echt in alleen maar hoofdletters? Komt een beetje schreeuwerig over... Graag volgende berichten in gewoon rustige tekst. Dank hiervoor...

----------------------------------
Ziekenhuis: plaats waar vrienden van de pati�nt bijeenkomen om symptomen uit te wisselen.
----------------------------------
De geneeskunde heeft zo een enorme ontwikkeling doorgemaakt, dat er nagenoeg geen gezond mens meer is.
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Medic will help

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Augustus 2005, 14:53:38 »

Op de SEH hebben we afgesproken dat er maximaal 2 begeleiders per patient mee naar binnen mogen. Als er problemen komen dan wordt het bezoek verzocht de afdeling te verlaten. Als dit na een aantal verzoeken nog niet gebert schakelen we de receptionisten in. Als dat niet helpt laten we de politie komen.� En worden ze door hun verwijderd. Dat komt gelukkig niet veel voor. Cool

SEH-verpleegkundige
Vanessa
Senior lid

Geslacht: Vrouw

Verpleging, het zit je in het bloed

nesje30@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2005, 22:26:53 »

wij hebben drie maal per dag een half uurtje bezoek, maximaal drie mensen tegelijk. Uitzonderingen worden gemaakt bij stervenden of bij mensen die relatief "goed" zijn

vanessa, ICU-verpleegkundige
Bram
Erelid

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Augustus 2005, 18:44:13 »

wij hebben opde ic/ccu een bezoektijd van 1100- 1930 uur, doorlopend, maar we geven altijd wel aan dat er maximaal 2 mensen bij de patient mogen en er maximaal 30 a 45 minuten bezoek bij mag
op moment dat wij het idee hebben dat het teveel is voor de desbetreffende patient, verzoeken wij het bezoek hier op aan te passen.
verder is het in overleg met de patient zeer goed mogelijk om afspraken te maken hoor.
Nursie
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Augustus 2005, 20:05:47 »

op mijn vorige stage op de IC was mocht de eerste contactpersoon ma-vr tussen 11u en 12u op bezoek. Op za en zo tussen 11.30u - 12.30u. En het 'algemene' bezoekuur (voor iedereen) was van 16.30u - 19.30u.

leerling verpleegkundige
Male-Nurse
Junior lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 3 September 2005, 21:12:54 »

Leuk dat je hierover begint. Ik ben (denk ik) van plan om mijn afstudeernota voor de IC opleiding te gaan schijven over bezoekregelingen binnen een IC-setting. Moet mij er nog helemaal in verdiepen....Maar er zijn IC's en vooral CCU afdelingen met doorlopende bezoektijden.
 Er zijn ook onderzoeken of het bijvoorbeeld nuttig is om familie aanwezig te laten zijn tijdens reanimaties! Verder is het natuurlijk goed om te beseffen hoe je zelf in zo'n situatie er tegenaan zou kijken?

Verpleegkundige ICU i.o.
ic-pleeg
Senior lid

I.C.U. on the ICU

WWW E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 11 September 2005, 17:23:18 »

Hallo icuco,

Ik denk dat zowel doorlopende bezoektijden als beperkte bezoektijden hun voor- en nadelen hebben. Met name bij ernstig zieke pati�nten is het vaak prettig als er flexibele bezoektijden gehanteerd worden. Een mooi compromis hierin lijkt mij het bezoek te laten starten na afloop van de ochtendverzorging. Dan kun je als verpleging nog enigzins vrijelijk je gang gaan.

Ook beperkte bezoektijden hebben hun voordeel, zoals bijvoorbeeld rust voor de pati�nt.

Een lastige keuze dus, wat mij in ieder geval belangrijk lijkt is dat de regeling ongeacht welke, door iedereen gehanteerd wordt.

Groetjes,

Danny

IC/CCU-verpleegkundige
Docent EH/(P)BLS/AED
Vanessa
Senior lid

Verpleging, het zit je in het bloed

nesje30@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 21 September 2005, 09:32:28 »

Er is bij ons ook veel discussie over de huidige regeling van drie keer een halfuur. We hebben er al een paar keer heel flexibel mee gewerkt, maar mijn ervaring is dat de afdeling dan en hele dag door bezoekers wordt ingepalmd, de pati�nt is uiteindelijk doodop...

vanessa, ICU-verpleegkundige
Laura81
Volledig lid

« Antwoord #9 Gepost op: 28 September 2005, 07:07:35 »

bij ons is het doorlopend bezoek van 11.00 tot 20.00 en dan max. 2 bezoekers per patient. Natuurlijk worden er ok uitzonderingen gemaakt zoals bij pte die net terug zijn van ok en bij terminale of ernstig zieke pte. Ik heb nog geen problemen gehad met naasten hierover. Zorg dat je duidelijk bent waarom en hoe en dan hebben ze er vaak begrip voor. Ook is communicatie met collega's hierin erg belangrijk. Je moet allemaal op een lijn staan. Er mag dus iet voorkomen dat bezoek bij de ene vpk langer mag blijven en bij de ander niet.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: