Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
27 Augustus 2006, 11:02:55

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Algemeen
| |-+  Oproepen
| | |-+  Stage!
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Stage!  (gelezen 612 keer)
renske
Gast

Re:Stage!
« Antwoord #10 Gepost op: 9 November 2004, 19:17:43 »

hallo,

Helaas is het dus wel een tweede stage, heb mijn eerste in een verpleeghuis al gelopen. en dit zou dus de tweede keer zijn. de eerste keer voor basiszorg is idd oke, maar verder nee...Maar helaas, school heeft geen andere optie, er zijn te weinig plekken in ziekenhuizen. heb zelf alle ziekenhuizen gebeld, maar helaas...
heeft iemand alsjeblieft een tip om toch in een ziekenhuis te kunnen, wil zo ontzettend graag!
liefs renske
renske
Gast

« Antwoord #11 Gepost op: 9 November 2004, 19:28:45 »

Hmzz ja...maar op een somatische afdeling wat kan ik daar verwachten?
bertje
Gast

« Antwoord #12 Gepost op: 9 November 2004, 20:58:30 »

Wat jammer dat er niets te regelen valt zeg! Huilen Het is wel even geleden dat ik in een verpleegkuis heb gewerkt maar op een somatische afdeling komt je over het algemeen chronisch zieke mensen tegen die niet meer thuis kunnen wonen omdat ze zoveel zorg nodig hebben dat ze niet meer thuis kunnen wonen. Ik heb de volgende mensen verpleegd: mensen met een doorgemaakte CVA die volledig adl afhankelijk zijn, comateuze patienten door wat voor reden dan ook, diabeten die therapie ontrouw waren en invalide waren geworden, mensen met COPD,  mensen met AIDS.
Hoewel ik zelf al jaren in het ziekenhuis werk, denk ik toch dat een ziekenhuis stage niet perse noodzakelijk is om een goede verpleegkundige te zijn. In het ziekehuis heerst een grotere dynamiek vanwege de korte opnames en de acutere ziektebeelden. Ook de verpleegtechnische handelingen verricht je vaker. Nou, als je een jaartje in een ziekenhuis werkt dan heb je dat ook geleerd (wel afhankelijk van de afdeling waar je werkt).  Knipoog
Vlekkie
Erelid

Geslacht: Vrouw

Verpleegkundige algemene chirurgie

vlekkie_22@yahoo.com
« Antwoord #13 Gepost op: 10 November 2004, 21:12:37 »

Ben het hier niet volledig mee eens... In een verpleeghuis leer je heel erg goed om de basiszorg te verlenen, maar je vaardigheid van je technische handelingen blijft dan weer ver achter. Het ligt er natuurlijk wel aan op wat voor afdeling je terechtkomt, maar het werken in het ziekenhuis en een verpleeghuis verschilt toch best heel erg. Als je op een 'technische' afdeling terechtkomt, is het in het begin best lastig. Je moet dan alle handelingen in je inwerkperiode (die meestal niet zo heel lang is) leren en onder de knie krijgen. Daarna wordt er vanuit gegaan dat je de meest voorkomende handelingen volledig beheerst. Dit kan in het begin best een belasting zijn.
marjolein
Junior lid
**

Re: Stage!
« Antwoord #14 Gepost op: 2 December 2004, 22:03:22 »

Ik ga er van uit dat je nog meer stages te gaan hebt, of niet? Dan kan je altijd in een latere stage je ziekenhuiservaring op doen, verpleeghuis is dan wel een goede aanloop natuurlijk...
zustertje20
Senior lid

Geslacht: Vrouw

Luctor et Emergo!

Re: Stage!
« Antwoord #15 Gepost op: 30 Januari 2005, 14:07:34 »

Bert, werk jij toevallig in Goes? Op welke afdeling?

Die stageplaatsen is �cht een enorm probleem, behalve als je naar Belgi� gaat, dan heb je sowieso meer kans....
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: