Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
27 Augustus 2006, 23:11:01

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Het Kippenhok
| |-+  Het Kippenhok!
| | |-+  Het is niet eerlijk.....
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Het is niet eerlijk.....  (gelezen 249 keer)
leoneke
Junior lid
**

Geslacht: Man

tja.....

leonvandenakker@hotmail.com
Het is niet eerlijk.....
« Gepost op: 10 November 2004, 05:04:14 »

Hallow,
Een vraagje:
ik werk als leerling in het ziekenhuis en daar hebben ze als regel dat je als leerling je vakantie dagen opneemt die je krijgt op je afdeling. Ik bedoel, als ik twee maanden van 2005 op deze afdeling werk ( en dat doe ik ) dan ben ik verplicht om 4 vakantie dagen op te nemen ( dat zijn dagen van 2 maanden ongeveer). Nu heb ik als grote weldoender die ik ben ( AHUM  Knipoog  Rollende ogen) best veel vrijwilligers werk. Dat kast me dit jaar 13 -15 vakantie dagen wil zeker overal meenaartoe. Geen probleem maar als ik dan nog die 4 dagen verplicht op moet nemen heb ik nog minderdan een week vakantie voor mezelf  Droevig DAs niet mooi, dus...... dat vond ik niet eerlijk. Zou ik hier iets anders mee kunnen ?? iemand ideën ?

toedeledokie

PaPa LeOnE
Noa171
Senior lid

Geslacht: Vrouw

Re:Het is niet eerlijk.....
« Antwoord #1 Gepost op: 10 November 2004, 11:16:01 »

Dat is het nadeel van vrijwilligerswerk, je doet het in je vrije dagen.

Zelf ben ik ook één week in het jaar weg met een vrijwilligersorganisatie en heb daarnaast nog de nodige vergaderingen en dergelijke, en ja dat doe ik allemaal in mijn vakantie/vrije tijd of na werktijd.
Wel vind ik het belangrijk dat je erop moet letten dat je aan je eigen rust toekomt, het vrijwilligerswerk is erg leuk en ook erg belangrijk, maar je mag er zelf niet aan onderdoorgaan en rust is iedereen nodig.

Maar ik begrijp niet helemaal hoe je komt op je berekening. Je hebt begrijp ik al 15 dagen vrij voor je vrijwilligerswerk, daarnaast heb je nog 4 dagen. Dat zou op basis van full-time werken drie weken vrij zijn, dat lijkt mij wat aan de lage kant voor een heel jaar.

Heb je als leerling in een ziekenhuis niet ook de schoolvakanties er nog bij?
(Weet niet hoe dat in elkaar zit)

In ieder geval veel plezier met het vrijwilligerswerk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Groetjes Noa
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Medic will help

« Antwoord #2 Gepost op: 10 November 2004, 21:18:19 »

Staat er iets beschreven in de CAO.  Verbaasd

SEH-verpleegkundige
leoneke
Junior lid
**

tja.....

leonvandenakker@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: 11 November 2004, 01:00:12 »

haihai,

Ja idd vrijwilligers werk kost veel tijd en dat steek ik er met veel plezier in maar ik heb ongeveer 21 vakantie dagen of 23 ??  dat is 2 per maand en ik werk 2 maanden op deze afdeling in 2005. dus ik moet hier 4 vakantie dagen opmaken voor ik naar de volgende afdeling ga. In de CAO staat er niks specifieks over, je mag ze zelf opnemen wanneer je wil met toestemming van afdeling.
In het ziekenhuis hebben de afdelings hoofden het zo afgesproken omdat je anders bijv. een leerling krijgt die in juni begint en die je dan nog 3 weken vakantie moet geven dat is puur een financiele kwestie ......dus... ik denk dat ik er weinig mee kan maar ga weer eens praten met mijn nieuwe afdelings hoofd.

thnx voor jullie reactie

PaPa LeOnE
Vlekkie
Erelid

Geslacht: Vrouw

Verpleegkundige algemene chirurgie

vlekkie_22@yahoo.com
« Antwoord #4 Gepost op: 12 November 2004, 12:16:23 »

Succes in ieder geval ermee, en ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: