Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
15 September 2006, 08:47:07

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Het Kippenhok
| |-+  Het Kippenhok!
| | |-+  vlaamse wondzorg
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: vlaamse wondzorg  (gelezen 306 keer)
Jens Schouten
Senior lid

Geslacht: Man

écht wel!

WWW E-mail
vlaamse wondzorg
« Gepost op: 5 November 2004, 07:00:15 »

Een patiënt is gevallen en heeft een wondje op zijn voorhoofd. De nieuwe vlaamse assistent komt erbij: "Awell, awell, da's lang geleden dat ik genaaid heb." De patiënt: "Nou, dokter, zo precies moest ik het ook weer niet weten!" Op deze zaal bleef geen oog meer droog!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
De meeste mensen stoppen met het zoeken van werk als zij een nieuwe baan hebben gevonden ...
Cootje
Senior lid

Geslacht: Vrouw

VP in de maak!

corinevandemortel@hotmail.com
WWW E-mail
Re:vlaamse wondzorg
« Antwoord #1 Gepost op: 19 November 2004, 02:28:39 »

;DIk heb een belgisch klasgenootje...
We hadden les en er werd gevraagd waar men t meest nauwkeurig de lichaamstemperatuur konden meten...
Zij riep meteen heel enthousiast door de klas:in de poep! (vertaald is dat dus rectum...ga regelmatig met vlamingen om) waarop iedereen dus ook nogal in de lach schoot...

Dit klopt volgens een van mijn docenten niet trouwens....oor is nauwkeuriger volgens hem omdat dat dichterbij de 'regelaar' in de hersenen zit... Verbaasd op mijn doktersassistente opleiding heb ik ook geleerd:rectaal is t nauwkeurigst.
Vlekkie
Erelid

Verpleegkundige algemene chirurgie

vlekkie_22@yahoo.com
« Antwoord #2 Gepost op: 19 November 2004, 12:58:55 »

Bij metingen in het oor kun je heel snel (veel) afwijken door verkeerd te meten. Wanneer de temperatuur op de juiste manier is gemeten, is het inderdaad de beste meting.

Tijdens mijn stage in België heb ik ook heel veel belse woorden en uitdrukkingen geleerd. Zo zei een patiënt dat ie moest afgaan, maar het niet lukte. Kom je er later achter dat ie gewoon moeite had met ontlasting krijgen...
Patries
Global Moderator
Erelid

1983 Powerrrr!!! :-)

patries1983@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: 23 November 2004, 12:32:47 »

Dat zijn idd heel herkenbare dingen voor mij, ik heb ook in belgie stage gelopen en ik moest wel even wennen in het begin.

Ik bedoel: als ze tegen mij zeggen: "ik moet naar de koer" dan denk ik niet meteen aan de w.c.
of "ik ga subiet de lavabo kuisen" (ik zo zometeen de wastafel schoonmaken.

Een van de eerste leerlingen van onze school die naar belgie ging is in een belgisch ziekenhuis bijna geschorst omdat ze aan een patient vroeg of dat hij moest poepen....  tja, in belgie heeft dat net een iets andere betekenis nl de liefde bedrijven.

en zo zijn er nog tal van woorden..

Vlekkie
Erelid

Verpleegkundige algemene chirurgie

vlekkie_22@yahoo.com
« Antwoord #4 Gepost op: 23 November 2004, 15:33:30 »

Je moet inderdaad de eerste tijd goed uitkijken met wat je zegt.
Cootje
Senior lid

VP in de maak!

corinevandemortel@hotmail.com
WWW E-mail
Re: vlaamse wondzorg
« Antwoord #5 Gepost op: 4 December 2004, 16:56:12 »

'afgaan' zeggen nederlands limburgers ook tegen ontlasting produceren.
Coclico
Senior lid

laatstejaars studente ziekenhuisverpleegkunde

Re: vlaamse wondzorg
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Mei 2006, 12:19:15 »

Tja Nederlandse stagiars die bij ons komen hebben ook wel een vreemde taal hoor. Grijns Maar is wel grappig.

Ene als je op de geriatrie zit is het nog leuker daar klappen de patiënten allemaal om ter plats! Waar je als 22 jaige Belg het soms ook niet begrijpt.

Zeg dat van "naar de koer" moeten, wacht maar tot ze zeggen dat ze naar Charles moeten of naar Pierepol.(plaatselijke dialect dat ik ook niet kende Geschrokken)

Grijns

Maar ergens is het wel vreemd dezelfde taal en zoveel verschillend, ik heb veel nederlandse vrienden en eentje is ook pleeg amai wat is het soms moeilijk om elkaar te begrijpen!

"Het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet. Het is nu nog te vroeg alles wat groot is begon ooit klein.
Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn."
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: