Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
29 September 2006, 05:30:40

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Forums per discipline
| |-+  Verpleegkundigen Urologie
| | |-+  katheterzak
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Print
Auteur Topic: katheterzak  (gelezen 1953 keer)
dawoef
Volledig lid

Geslacht: Vrouw

Re: katheterzak
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Maart 2005, 19:18:41 »

Om de 7 dagen wordt alles vernieuwd bij ons. Nieuwe catheter met nieuwe urimeter
skippy
Senior lid

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Maart 2005, 17:50:19 »

hoi was ik weer,

bij ons zijn daar wel afspraken over, een steriel verpakte zak: 2weken, een niet verpakte een dag.
Neuropleeg
Senior lid

" Een Schizofreen is nooit alleen ! "

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Juli 2005, 18:11:42 »

Hoi collega's

Bij ons wordt om de 7 dagen de c.a.d zak met kraan verwisseld en de gesloten zakken elke dag.

Verder lijk mij het op de grond hangen van een c.a.d zak niet alleen de oorzaak van een urineweginfect maar ook de c.a.d zelf. Denk maar aan pat die wel eens inc van def zijn of i.d

Dawoef schreef : Om de 7 dagen wordt alles vernieuwd bij ons. Nieuwe catheter met nieuwe urimeter . Bedoel je dan ook de c.a.d opzich  Tong

Wurmie
Global Moderator
Erelid

Geslacht: Man

IC-VPK IO

WWW E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Juli 2005, 23:27:59 »

Ik mag aannemen dat ze het systeem etc bedoelen en niet de catheter zelf. Het dagelijks opnieuw catheteriseren lijkt me uitermate vervelend voor de patient en ook zeer risicovol ivm infecties etc.

----------------------------------
Ziekenhuis: plaats waar vrienden van de pati�nt bijeenkomen om symptomen uit te wisselen.
De geneeskunde heeft zo een enorme ontwikkeling doorgemaakt, dat er nagenoeg geen gezond mens meer is.
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Medic will help

« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juli 2005, 09:54:43 »

Er zijn mensen die zich dagelijks zelf meerdere malen catheteriseren. En die hebben zelden last van infecties.
Maar ik weet niet of het nu ook nog veel voorkomt het thuis catheteriseren.

SEH-verpleegkundige
Wurmie
Global Moderator
Erelid

IC-VPK IO

WWW E-mail
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Juli 2005, 19:47:45 »

Er zijn inderdaad veel mensen die zich dagelijks moeten catheteriseren tgv een verlamming of een dergelijk ziektebeeld. Ik ben er van uit gegaan dat het over patienten binnen een ziekenhuis ging. Bij de meerderheid van de patienten zal niet gekozen worden om veelvuldig te catheteriseren, gezien de infectierisico's / werkdruk / balans bijhouden etc.

Volgens mij gebeurd het veelvuldig catheteriseren alleen bij mensen die daar al mee bekend zijn.

Ziekenhuis: plaats waar vrienden van de pati�nt bijeenkomen om symptomen uit te wisselen.
De geneeskunde heeft zo een enorme ontwikkeling doorgemaakt, dat er nagenoeg geen gezond mens meer is.
Cootje
Senior lid

VP in de maak!

corinevandemortel@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #16 Gepost op: 22 Augustus 2005, 21:29:48 »

hallo allemaal,

Ik werk sinds kort, als leerling op een gecombineerde afdeling uro,plastische en derma. Ook bij plastische komen CAD's veel voor vanwege het nauwgezet bijhouden van een vochtbalans bij sommige medicatie (Vaatverwijdende middelen met als bijwerking vocht vasthouden).Zelf merk ik op dat wel eens blaasontsteking optreed als de CAD echt voor aanzienlijk lange tijd zit.Voor de rest is er geen vaste richtlijn voor het vervangen van CAD zakken bij ons maar wordt er zeker niet op bezuinigd  Grijns.En een mobiele pati�nt heeft de CAD zak inderdaad vaak op de grond liggen Ik weet het niet al vind ik dit persoonlijk ook niks.
peer99
Erelid

« Antwoord #17 Gepost op: 7 November 2005, 00:35:17 »

De grond is zonder meer vies, gewoon niets op de grond laten hangen wat er niet thuis hoort of direct de vuilnisbak of waszak in kan.

Overigens, urimetersysteem, dagelijks de opvangzak, 1x per week het gehele systeem of eerder bij vuil uiterlijk, CAD mag een maand inblijven.
En jawel, ook daar zijn weer verschillende onderzoeken/meningen over. In het ene geval zou de continu aanwezige catheter zorgen voor besmetting en laesies, in het andere juist door herhaaldelijk catheteriseren.

Gr.P

God is a DJ
madam
Senior lid

« Antwoord #18 Gepost op: 17 November 2005, 18:39:41 »

Bij ons: iedere dag een nieuwe zak, zak wordt aan het bed opgehangen. 1x per week een nieuwe catheter.
Groetjes Marion

operatie assistente
Imke
Senior lid

imkeklaver@excite.com
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Maart 2006, 23:51:43 »

Bij ons verwisselen we standaard op zaterdagen de cadzakken.
en de kraantje mogen inderdaad de grond niet raken!!!
Pagina's: 1 [2] 3 4 Print 
« vorige volgende »
Ga naar: