Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
27 Augustus 2006, 06:39:41

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Forums per discipline
| |-+  Verpleegkundigen Urologie
| | |-+  Zelfcatheterisatie
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Zelfcatheterisatie  (gelezen 156 keer)
michelle85
Nieuw lid
*

Zelfcatheterisatie
« Gepost op: 12 Mei 2006, 21:35:21 »

Hallo allemaal,

Ik ben student verpleegkunde en loop stage in een revalidatiecentrum. Op het moment willen wij een revalidant gaan leren zichzelf te katheteriseren. Hierbij vraag ik mij iets af, ik heb informatie gezocht maar kan het antwoord niet vinden. In hoeverre is het nodig om steriel te werken als iemand zichzelf katheteriseert? Ik weet ook van iemand die zichzelf katheteriseert dat zij hierbij niet steriel werkt.
Op een andere afdeling waar dit vaker gebeurt laten ze bijvoorbeeld vaak in plaats van handschoenen iemand de handelen voor het katheteriseren desinfecteren. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen of weet of hier richtlijnen over zijn?

Groeten,

Michelle
Paul SEH
Global Moderator
Erelid

Geslacht: Man

Medic will help

Re: Zelfcatheterisatie
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Mei 2006, 21:45:01 »

Vaak is het zo dat er in de thuissituatie minder bacterieen zijn dan in een ziekenhuis. Hierdoor hoeft men ook niet zo steriel te werken als in een ziekenhuis omdat de kans op besmetting een stuk kleiner is. Ik heb er geen protocollen of richtlijnen over, helaas. Misschien dat iemand anders kan helpen.

SEH-verpleegkundige
Mutske
Senior lid

Geslacht: Vrouw

rmutske@hotmail.com
WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Mei 2006, 11:26:47 »

Ik ken dit van de vrijwilliergsvakanties waarbij ik actief ben en daar werkten de mensen die ik mee heb gemaakt, niet steriel.