Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
14 juli 2006, 15:09:16

Pas de kleur aan:
Kleding voor Medische diensten, Reddingsbrigades, Ambulance, GHOR en EHBO!
Zoek:     Geavanceerd zoeken
+  ZiekenhuisForum
|-+  Recente berichten
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 15:02:39 
Gestart door Nurse N - Laatste bericht door Nurse N
Helaas heeft de leerling niet zo'n beste reputatie, ik was dan ook gewaarschuwd om hem in de gaten te houden. Het gekke van dit al is dat ik het hem de dag ervoor nog keurig had uitgelegd en hij zei het te begrijpen.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 12:50:42 
Gestart door Nurse N - Laatste bericht door Wurmie
Zoals je zelf zegt viel de bepaalde handeling al onder zijn bekwame takenpakket. Je mag dus aannemen dat de leerling in kwestie wist waar hij mee bezig was.
Het vertellen dat een buisje bloed is opgestuurd, maar het nog in je handen hebben is natuurlijk niet handig, maar was de leerling ook niet (net als jij) geschrokken van de toestanden. Hij had inderdaad de bloedsuikers van die patient in de gaten moeten houden, maar ach.. vergeten we allemaal niet eens iets.

Het vestandigste heb je gedaan -> een evaluatie waaruit verbeterpunten komen is het beste wat je kan doen. De MIP melding om het officieel vast te leggen is ook gedaan.

Ik ken de leerling in kwestie niet en kijk er dus als bovenstaande tegenaan, mochten dit soort dingen vaker voorkomen is het iets om met zijn werkbegeleiders te bespreken. Maar reken hem niet af op 1x een fout, want die maken we allemaal wel eens.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 12:40:44 
Gestart door kjgeut - Laatste bericht door Nurse N
Hoi Hoi,

Bij ons is de rol van de hygiëniste veel duidelijker aanwezig. Zij houdt bijna dagelijks contact met de microbioloog en met de verpleging, vormt daar echt de schakel tussen. Zo regelt ze dat de kweken worden afgenomen (dit gebeurt wel door de verpleging) en controleert ze of we via het protocol werken (wat overigs pas vernieuwd is). Ook een van haar taken is bijscholing, we krijgen geregeld een klinische les.
Wij verplegen pt met (verdenking) MRSA altijd op een kamer met sluis, en waar een bepaalde druk heerst. Dit wordt altijd door de TD van de tevoren vastgesteld. Er zijn dus strikte eisen voor. Daarnaast gelden natuurlijk de kledingvoroschriften zoals een muts, handschoenen, een mondkapje, een mutsje. De kleding gaat in een vat met daarop ziekenhuis besmet afval en de kleiding in een gele+ rode waszak.
Groetjes, Nurse N

 4 
 Gepost op: Vandaag om 12:19:21 
Gestart door neuronurse - Laatste bericht door aa3tje
een tip doe op de kamers een vingercondoom rond de kraan ( in de nachtdienst) als de vroege dienst dan de waskommen wil vullen, krijg je het effect van een waterballon

en inderdaad, ik merk ook wel dat toen ik wat jonger was er veel meer gein uitgehaald werd dan dat dat nu het geval is.
waar dat door komt?  ja misschien mocht er vroeger zelfs minder, en alles wat je stiekum doet is natuurlijk veel leuker.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 12:16:35 
Gestart door neuronurse - Laatste bericht door aa3tje
Ik vind het allemaal maar niks. Een leerling die tijdens het wisselen van afdeling wordt opgesloten in een linnengoedcontainer en zo wordt afgezet bij de nieuwe afdeling. haha. Een emmer water over je heen als je de afdeling afloopt, en bedankt voor de fijne tijd he...
Opzouten allemaal, als ik lollig wil doen had ik wel naar de toneelschool gegaan.


waar is jou gevoel voor humor dan.. het is idd niet de bedoeling om een leerling af te zeiken, maar als je er samen plezier maakt/hebt vindt ik er niets mis mee

 6 
 Gepost op: Vandaag om 12:15:38 
Gestart door Nurse N - Laatste bericht door Nurse N
Hoi Allemaal,

Ik wil wat ik gisteren meegemaakt hebt graag met jullie delen:

Gisteren had ik een late dienst en op mijn 'blokje" kamers stond ik met een leerling gepland. Met deze leerling loopt het al een tijdje niet zo lekker en het was me ook aangeraden hem goed in de gaten te houden.
Ik was op mijn laatste kamer bezig toen de de leerling naar me toe kwam en me om advies vroeg. We hebben het hier over een leerling die zijn 2e ziekenhuis stage loopt en in het derde jaar van de opleiding zit. Hij kan vrij zelfstandig werken en een bloedsuiker prikken was dan ook iets wat al onder zijn takenpakket viel. Hij vertelde me dat de glucotouch de letters 'HI' aangaf waarop ik hem adviseerde een CITO buisje naar het lab te sturen en even te bellen. Toen ik vroeg of de patiënt klachten had antwoorde hij dat dat niet zo was, dus ging ik verder op mijn kamer, ik kon op dat moment ook niet weg. Nog geen 5 minuten laten hoorde ik mijn collega mij roepen, zij was erbij gehaald door de leerling en had de patiënt nauwelijks aanspreekbaar gevonden. De leerling had ondertussen gezegd dat de bloedsuiker opgestuurd was, maar dat was niet het geval omdat hij het buisje nog in zijn hand had. Mijn collega en ik konden hem nergens vinden en hadden het vermoeden dat hij naar het lab gelopen was om daar het buisje af te geven, maar omdat ik dat niet zeker wist heb ik de patiënt alsnog geprikt. De patïent zaktte steeds verder weg en we moesten hem echt bij de les houden. De bloedsuiker was snel bekend en bleek 32,8 mmol te zijn! Na wat glazen water kreeg de patiënt 15 eh actrapid en een novorapid pomp gestart met een continuë afgifte.
Wat ging er mis? Deze patiënt was een insuline afhankelijke diabeet en had door de dagdienst al zijn insuline standaard eenheden gekregen. Echter had de patiënt ook om 18.00u geprikt moeten worden, want hij had een dagcurve. Dit was dud niet gebeurd, de suiker van 16.00u zat al op 18,3mmol, dus je had iets kunnen zien aankomen...

Even later heb ik met de leerling geëvalueerd en hem verteld dat ik van de gebeuren een MIP-melding moest maken. Er zijn wel duidelijk wat verbeter punten naar voren gekomen.

Ik zet hier mijn verhaal neer omdat ik er zelf nog een beetje van ondersteboven ben. Achteraf heb ik weinig kans gezien om mijn gevoelens te uiten omdat de overdracht naar de nachtdienst begon. Ik wil niet de leerling zwart maken, maar eerder evaring van anderen horen, heb je als leerling zelf een fout begaan en hoe was dat? Hoe is het als een leerlin een fout maakt als hij onder jou verantwoording valt, had dit voorkomen kunnen worden? Graag jullie meningen,

Liefs, Nurse N

 7 
 Gepost op: Vandaag om 12:14:50 
Gestart door Susanne - Laatste bericht door Susanne
Nou ja op zich wel goed. Was een leuk gesprek, maar ik zelf heb mijn twijfels gekregen over de ic en heb het daarom afgeketst. Ik wil toch naar seh of de ccu. Maar we zien wel wat de toekomst brengt.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 12:13:33 
Gestart door Nurse N - Laatste bericht door aa3tje
welkom op het forum Grijns

 9 
 Gepost op: Vandaag om 12:11:24 
Gestart door neuronurse - Laatste bericht door Susanne
ja dat ben ik met je eens, marleen. Vaak krijg je leuke reacties van de patienten terug. Het moet natuurlijk niet elke dag feest zijn, maar een grapje op tijd is leuk.
En verhalen uitwisselen is ook leuk.

Bij mij op de afdleing is het bijna standaard dat de staigeres en leerlingen in de laatste week op de afdeling een keer de klos zijn. Meestal betekent dit een douche. Helaas zijn sommige erop bedacht en worden het soms een helestrijd, maar dan hebben we altijd nog de bekende 60cc spuit met water. En dan met z'n tienen achter de persoon aan ^^

 10 
 Gepost op: Vandaag om 11:50:12 
Gestart door Nurse N - Laatste bericht door Nurse N
Hoi Allemaal,

Ik ben Noortje en ben 23. Sinds 2 jr heb ik mijn MBo-V diploma en werk ik op de afdeling longziekten. Per sept heb ik een nieuwe baan en ga ik als verpleegkundige op de kinderafdeling werken en de kinderaantekening halen.
Bij deze wil ik me even voorstellen op het forum,
Groetjes, noortje

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
ZiekenhuisForum | Powered by SMF 1.1 RC1.
© 2001-2005, Lewis Media. Alle rechten voorbehouden.

Het ZiekenhuisForum is een initiatief van