ZiekenhuisForum

Interessante Ziekenhuislinks => Post hier relevante links! => Topic gestart door: Ger@rd op 7 september 2004, 20:10:17

Titel: Leuke ECG screensaver.
Bericht door: Ger@rd op 7 september 2004, 20:10:17
Voor liefhebbers of mensen die hun werk naar huis nemen  ;D

http://www.brendonhillssurgery.nhs.uk/flatline/

In te stellen op verschillende standen. (met geluid, of zonder natuurlijk)

Probeer alstublieft geen thoraxcompressies op het toetsenbord, zet uw computer niet onder extra stroom en spuit geen medicatie door de usb poort want dat zal niet veel helpen  ;)

Titel: Re:Leuke ECG screensaver.
Bericht door: ellebasi op 14 september 2004, 19:51:58
Potverdikke da werkt niet, tie kan het bestand niet openen! :'(

Bericht door: Vlekkie op 15 september 2004, 00:20:57
Bij mij wel hoor.

Bericht door: Paul SEH op 15 september 2004, 09:35:57
Ik heb hem ook al. Probeer het nog eens. Een paar dagen geleden lukt het bij mij ook niet. misschien dat het aan de site lag.

Bericht door: ellebasi op 15 september 2004, 13:19:28
Ik kan de link wel openen, maar het downloaden lukt niet! Hij kan het document niet openen!!!

Bericht door: traumaheli op 15 september 2004, 15:17:26
ik ben al met de maker van de screensaver aan het zorgen voor een realistischere sound ervan. Was beetje futuristisch, nu lijtk het meer op een echte monitor

Bericht door: ellebasi op 15 september 2004, 15:18:48
Als ik em nu nog es zou kunnen downloaden nog beter!

Bericht door: traumaheli op 15 september 2004, 19:51:32
ik heb even een oplossinkje gemaakt voor de personen die het bestand niet kunnen downloaden of openen:
probeer het eens met deze, misschien lukt het nu wel omdat hij op mijn server staat.
Als het nog niet lukt moet je maar ff schrijven wat niet lukt.

de screensaver (http://members.home.nl/hspierings/flatline.zip)

de realistische vervanger voor "Beat.wav" (http://members.home.nl/hspierings/Beat.wav)
de realistische vervanger voor "Arrest.wav" (http://members.home.nl/hspierings/Arrest.wav)

De *.wav-bestandjes kun je in de windows directory plaatsen net als de andere geluidjes van het orginele bestand, maar deze klinken wat realistischer. Als je ze in de windows dir plakt, klik dan bij vervangen op ja"

succes allemaal, ik hoor het wel

Bericht door: Paul SEH op 15 september 2004, 23:54:01
Leuk gedaan. Thanks.  :)

Bericht door: traumaheli op 15 september 2004, 23:58:08
bij mij stopte de saver eerst na paar seconden al met spelen, heb ik gemaild en nu heeft ie een herziene versie online gezet en gestuurd, maar daar gaat ie na 1 minuut weer weg, wat ik ook doe hij blijft niet staan. De pc is gewoon idle, dus er gebeurt niets. Heb hem al weer gemailt, maar heeft een van jullie ide ervaring ook??? laat het ff weten dan pls

Bericht door: Vlekkie op 16 september 2004, 00:26:29
Yep bij mij is ie ook na ongeveer een minuutje weg, en heb nog niks kunnen ontdekken om dat te voorkomen...

Bericht door: Paul SEH op 16 september 2004, 00:30:39
Bij mij houdt het ook op na ongeveer een minuut.  :-\

Bericht door: traumaheli op 16 september 2004, 10:10:13
Hi Daniel,

Firstly, many thanks for the sound files, they are exellent and make it much more realistic. I will upload them to my site with all credit to your good self.

I've not had any other reports about the bug you've found. When you say the saver stops, do you mean that it freezes on the screen hanging your computer, or does it simply disappear and return you to your work?

Phil
---------------------------
zoals je ziet heeft hij nog geen andere reacties gehad dat dat zo is, dus zouden jullie als jullie willen een mailtje willen sturen naar hem met daarin dat de screensaver na +/- 1 minuut verdwijnt en het gewone beeld weer terug is. (wel in het engels;)) Dan krijgt ie meer feedback, en dan doet hij er wat aan. (wel in het engels;)). Tenminste als jullie de saver een beetje leuk vinden natuurlijk, doe het anders maar voor mij ;)

dit is het e-mail adres: Phil.Wilson@brendonhillssurgery.nhs.uk (Phil.Wilson@brendonhillssurgery.nhs.uk)

alvast bedankt

Bericht door: Paul SEH op 16 september 2004, 20:59:28
Bij mij stop na een minuut het ecg en gaat dan over in een tekst Er staat dan: Brendon Hills Surgery. De screensaver is dus nog actief, alleen met een ander beeld.

Bericht door: traumaheli op 16 september 2004, 21:35:56
oh bij mij stopt ie er echt helemaal meer, dus na die minuut komt weer gewoon ziekenhuisforum.nl in beeld  ;) ;) ;).

Bericht door: Vlekkie op 16 september 2004, 22:29:28
Bij mij komt ook het 'gewone' beeld weer tevoorschijn, dus datgene waar ik mee bezig was...

Bericht door: traumaheli op 16 september 2004, 22:57:30
hmhm zou je dan dat mailtje willen sturen?? maybe dat ie er dan iets aan doet, want hij zegt dat ie alleen van mij nog had gehoord dat ie het niet deed dus vandaar

Bericht door: Vlekkie op 17 september 2004, 08:58:59
Ga mijn best doen om een mail in elkaar te zetten, alleen mijn engels is niet zo heel erg goed... Zal zekers een mail sturen, en dan maar hopen dat hij het ook begrijpt  ;D

Bericht door: Jacques Schenk op 17 september 2004, 11:25:05
Bij mij werkt het prima, ik heb wel de tekst en de geluiden uitgezet anders worden mijn collega's een beetje  >:(

(Windows XP SP1)

Bericht door: traumaheli op 17 september 2004, 13:10:27
same system, een collega heeft hem ook en daar doet ie het ook prima bij... grr  >:( >:(

Bericht door: S@nder op 18 september 2004, 23:52:31
Ik heb ook nergens last van hoor, alleen die geluiden staan uit.......Geinige screensaver

Bericht door: traumaheli op 19 september 2004, 22:23:10
aaaah die geluidjes zijn toch leuk joh, alleen dan wel met die nieuwe die oude is het net een duikende onderzeeer als ie een stilstand krijg....
De saver kan ik sowieso niet op het werk installen ,dus die stata er gwoon bbij mij thuis op. KLekker iedereen gek maken [piep] [piep] [piep]

Bericht door: Jacques Schenk op 19 september 2004, 23:03:13
het is inderdaad een leuk ding, misschien eenidee om een patientenn monitor als screensaver te maken..
ik zal eens kijken of ik een goed voorbeeld kan vinden

Bericht door: Paul SEH op 20 september 2004, 01:24:46
Laat maar iets horen als je er een hebt gevonden. Ik ben benieuwd.  :)

Bericht door: S@nder op 20 september 2004, 14:22:27
Misschien ff een mailtje naar Spacelabs ofzo? Wellicht kunnen zij helpen met geluiden enzo

Bericht door: traumaheli op 20 september 2004, 22:31:45
als we zoiets willen, denk ik dat we het zelf zullen moeten maken heb niet het idee dat zoiets al bestaat. Je moet dan een aantal progjes hebben en een .scr file kunnen maken. De eerste is wel op te lossen, alleen dat laatste lukt me nog niet. Verder moet je maar ff zeggen wat je dan allemaal erin/op wil hebben dan ga ik in iedergeval eens kijken of ik er iets van kan maken. Iemand die er ervaring mee heeft is natuurlijk meer dan welkom...

Bericht door: Jacques Schenk op 20 september 2004, 22:44:26
die .scr file is volgens mij gewoon een hernoemd .exe bestand ? Of is dat net te simpel ?

Wat me wel leuk lijkt is 3 curven (ecg, PaCo2, Sat)
en de digitale waarden voor hart freq bloeddruk (systolisch , diastolisch en MAP), PaCO2 Ademfreq, saturatie, temperatuur
net zoeits als op deze monitor
http://www.gm.nl/uploads/docs/c3_pb_monitor.pdf
daar staat een plaatje bij

Bericht door: traumaheli op 21 september 2004, 18:16:32
die .scr file is volgens mij gewoon een hernoemd .exe bestand ? Of is dat net te simpel ?

dat is inderdaad te simpel jacques, helaas wel. bovendien kun je zelf ook geen exe files maken,
tenminste niet zoals we nu willen gaan proberen.
de dingen die je vraagt zijn er wel erg veel denk ik
je moet namelijk alles op elkaar afstemmen.
De pols met de tensie. het capno met de freq.
Ik ben al aan het proberen of ik een screensaver kan maken met een aantal gif bestandjes. Die gif bestandjes kan ik opzich weer maken door een aantal plaatjes bij elkaar te voegen.
Of het me gaat lukken... i don't know ga het iig proberen,
mocht je iemand weten die er ervaring mee heeft laat het dan ff weten...

Bericht door: Vlekkie op 21 september 2004, 23:56:35
Hier heb ik echt geen kaas van gegeten, maar ik zal eens in mijn omgeving en in het ziekenhuis gaan navragen of er iemand is die hier meer verstand van heeft. Zodra ik iemand gevonden heb hoor je het wel. Tot die tijd heel veel succes met het maken/puzzelen/proberen.

Bericht door: Paul SEH op 22 september 2004, 00:29:47
Ik heb er in elk geval geen verstand van. Ik laat het dus maar aan jullie over.  ;)

Bericht door: Jacques Schenk op 26 oktober 2004, 18:31:10
ik heb een tijdje terug een opzetje gemaakt, maar de onderste twee curves die lijken eigenlijk nergens op, dus als iemand wat beters heeft om te gebruiken graag .....
http://als.jschenk.org/ecg.zip

Bericht door: Wurmie op 26 oktober 2004, 23:38:44
Ik vind de opzet erg goed Jacques,

Ziet er erg tof uit...

Alleen hij stopt niet als ik mijn muis beweeg of bij ESC... ik moet ALT-F4'en...

Bericht door: Jacques Schenk op 27 oktober 2004, 09:12:52
Zou wel zo moeten zijn, en bij mij doet hij dat ook, ik kijk er na misschien een verkeerde versie geplaatst.
Je hebt hem wel echt als screensaver geinstalleerd neem ik aan.
Je hoort er van

jacques

Bericht door: Paul SEH op 27 oktober 2004, 23:24:30
Ik vind het er prima uitzien. Komt er ook nog geluid bij?
Ik wacht met spanning op de aangepaste versie.  8)

Bericht door: Jacques Schenk op 27 oktober 2004, 23:36:30
Ok de versie met bewegingssensor

http://als.jschenk.org/ecg.zip

en als iemand nog realistische curves heeft, dan houdt ik me aanbevolen, geluid komt wel, maar ben bang dat het erg gaat irriteren bij de meesten, maar als iemand leuke geluiden heeft ...........

Bericht door: Paul SEH op 29 oktober 2004, 03:14:33
Deze werkt prima. Bedankt.  :D

Titel: Re: Leuke ECG screensaver.
Bericht door: V-FiB op 5 april 2005, 01:05:24
Jammer dat de meeste links niet meer werken  :-[ Hebben jullie het al opgegeven??  ;)

Titel: Re: Leuke ECG screensaver.
Bericht door: Paul SEH op 7 april 2005, 19:28:57
Wij gebruiken hem als screensaver op de SEH. Als je wilt kan ik hem wel mailen. Laat maar iets weten.

ZiekenhuisForum | Powered by SMF 1.1 RC1.
© 2001-2005, Lewis Media. Alle rechten voorbehouden.