ZiekenhuisForum

Algemeen => Algemene vragen => Topic gestart door: cheyenne op 7 September 2004, 13:29:03

Titel: school
Bericht door: cheyenne op 7 September 2004, 13:29:03
Voor school moet ik de volgende vragen beantwoorden:

-welke vormen en procedures van opname zijn er?
-wat bespreek je bij een opnamegesprek?
-welke protocollen zijn er voor opnamegesprek
-welke protocollen zijn er voor voorbereiding op de operatie?
-wat houdt verpleegkundige anamnese in?
-hoe bereid je een patiƫnt voor op de operatie?
-wat is specifiek voor een spoedopname en welke rol heeft de verpleegkundige hierin?

Dit is redelijk specifieke informatie wat ik niet op internet kunnen vinden en de boeken die we dit jaar gebruiken staat het ook niet in. Wie weet waar op internet je dit wel kunt vinden (en dan geen sites waar je in moet loggen want vaak moet je dan werkzaam zijn als verpleegkundige).
Ik vraag jullie dus niet om mijn huiswerk te maken maar als iemand sites weet waar ik deze informatie kan vinden zou dat altijd handig zijn.

Titel: Re:school
Bericht door: Paul SEH op 7 September 2004, 22:53:07
Ho Cheyenne,

Voor welke school moet je de vragen beantwoorden. Wat voor een soort opleiding is het.
Ik zal proberen er enkele te beantwoorden.
Er zijn grofweg twee procedures voor een opname, de geplande opname en de spoed opname.
Ik werk op de SEH (Spoed Eisende Hulp), bij ons beperkt het opname gesprek zich tot een tel. nr van een familie of bekende, allergie, medicatie, vorige opnames/onderzoeken/ingrepen, nuchter vanaf, wat en hoe was het gebeurd.
Wij gebruiken er geen protocol voor.
Voorbereiden voor OK, nuchter, infuus en eventule medicatie al toedienen. Patient uitleggen wat er gaat gebeuren en geruststellen voor zover dat mogelijk is. Er voor zorgen dat de patient zo stbiel mogelijk op de OK terrecht komt.
Ik hoop dat je er iets mee kunt doen. Als je nog meer vragen hebt dan horen we het wel.  ;) Succes ermee.