ZiekenhuisForum

Algemeen => Algemene vragen => Topic gestart door: Jan van Schaik op 9 Augustus 2004, 12:47:23

Titel: Gebruik van braces/immobilisaties
Bericht door: Jan van Schaik op 9 Augustus 2004, 12:47:23
Ik ben bezig een onderzoek te doen voor een franse fabricant van orthesen/braces/immobilisaties denk aan: knie-, pols-, enkel- spalken, halskragen e.d. (beetje zoals Thuasne, Medi Breda etc.) Ik heb een aantal vragen over het gebruik hiervan en ik zou erg blij zijn met uw professionele kijk op deze producten, ik ben ook graag bereid om u te bellen u tijd heeft om mij het een en ander uit te leggen.

Ik heb begrepen dat deze producten gebruikt worden door gipskamers, eerste hulp en orthopedische instrumentmakerijen.
Wie bepaalt zelf maken of pre-fabricaat gebruiken?
Welke braces gebruikt u het meeste, en heeft u een mening over merken die u goed of niet goed vindt?
Zijn er producteisen waar u zich aan dient te houden voor uiteindelijke vergoeding van de ingreep door de verzekeraar?
Welk soort braces worden waar gebruikt? (welke producten gebruikt de 1ste hulp, welke de gipskamer? e.d.)
Heeft u leveranciers van dergelijk producten waar u goede ervaring mee heeft (mag ook van een leverancier zijn die nog niet deze producten aan u verkoopt maar die dit wel zou kunnen doen).
Wat vindt u over het algemeen het grootste bezwaar van pre-fab braces in vergelijking tot uw zelfgemaakte verstevigingen (en welk het grootste voordeel).
Is er een specifieke afdeling die die belast is met het beoordelen en aankopen van deze materialen? en hoe gaat dit in zijn werk?

Ik wil u ontzettend danken voor uw hulp! Ter verduidelijking ik werk voor een offiele vertegenwoordiging van de franse overheid (non profit). Wij helpen momenteel bedrijven uit frankrijk om ze te informeren over de stand van zaken in NL. Vriendelijke groet, Jan van Schaik jan.vanschaik@erai.org +32 2 282 00 32

Titel: Re:Gebruik van braces/immobilisaties
Bericht door: Jan van Schaik op 10 Augustus 2004, 17:33:03
Als u bereid bent om mij telefonisch te helpen aan antwoorden bel ik graag terug: stuur een mailtje met uw telefoonnummer waar u op gebeld wilt worden. Het is voor mij erg belangrijk om van u als professional te horen hoe men dergelijke producten in Nederland gebruikt.

Ik werk voor een non-profit instelling/zonder winstoogmerk www.erai.org

vriendelijk bedankt voor uw medewerking!