ZiekenhuisForum

Forums per discipline => Verpleegkundigen Kinderafdeling en Obstetrie & Gynaecologie => Topic gestart door: Suus op 14 April 2005, 15:38:54

Titel: Gezondheidspatronen van Gordon
Bericht door: Suus op 14 April 2005, 15:38:54
ik moet een opdracht voor school maken. De opdracht is:
Maak een standaard anamnese lijst voor gezonde zwangere, barende, kraamvrouwen en pasgeborenen.

hierbij moet ik dus de gezondheidspatronen van de zwangere, barende, etc. beschrijven. Ik kan ze alleen nergens vinden. Ik heb wel dat blauwe boekje van Gordon maar daarin kon ik ze ook niet vinden.
Weet iemand iets hierover?

Titel: Re: Gezondheidspatronen van Gordon
Bericht door: Jessie op 14 April 2005, 17:06:16
Bedoel je de 11 gezondheidspatronen van Gordon?

Bericht door: Vlekkie op 15 April 2005, 17:25:21
Als ik dit zo lees, denk ik inderdaad dat het gaat om de patronen van Gordon. Voorin het zakboekje staan toch een aantal standaard anamnese-lijsten, staat die van zwangeren er niet bij?
En over het niet kunnen vinden van gezondheidspatronen gericht op zwangeren, in het boekje van Gordon... Dat snap ik niet.... De gezondheidspatronen opgesteld door Gordon zijn gericht op elke willekeurige zorgvragen. Binnen deze patronen zijn ook wel problemen te vinden die van toepassing zijn op zwangeren. Dus ik vat het probleem niet helemaal :-[

Groetjes

Bericht door: Suus op 16 April 2005, 15:32:53
Dat dacht ik dus ook. De lerares heeft het niet helemaal duidelijk uitgelegd en ik ben gaan zoeken tot ik een ons woog!
Dit topic kan gesloten worden.