ZiekenhuisForum

Het Kippenhok => Het Kippenhok! => Topic gestart door: mw op 2 April 2005, 00:43:44

Titel: 1 april
Bericht door: mw op 2 April 2005, 00:43:44
nog iets uitgehaald?

(wij hebben weer als vanouds geborreld, en dat was geen 1 april grap, terwijl ik dat eerst wel dacht)

Titel: Re: 1 april
Bericht door: Paul SEH op 2 April 2005, 19:20:16
Wij hebben een afdelings feestje gehad zonder grappen. Maar wel leuk.

Bericht door: Vlekkie op 4 April 2005, 21:04:20
Bij ons is er weer heel wat afgerend door de arts assistent, en er was weer een leerling die naar de apotheek moest voor een paar miljoen eenheden penicilline. Met karretje ;D
Verder hebben we het eigenlijk rustig gehouden.

Bericht door: Geanne op 5 April 2005, 13:13:39
Bij ons op de afdeling is een week lang in iedere dienst met een stappenteller gelopen. Liep af op 1 april.
Er was een brief gekomen van de arbodienst ivm hoog ziekteverzuim op de afdeling. Misschien kon dat te maken hebben met het vele lopen dat de verpleging moest doen. Daarom moesten een week lang de stappen geteld worden. Iedereen deed braaf mee. Op 1 april hing er in de teamkamers een brief met de tekst: "Jullie telden elke stap, wij lachten ons rot om deze 1 april-grap. Groetjes van drie lolbroeken."
Iedereen kon hem waarderen.

Bericht door: Jessie op 5 April 2005, 23:56:22
whoehahaha.... dat vind ik nou echt een grappige 1 april grap !!!  ;D

Bericht door: Paul SEH op 7 April 2005, 19:36:32
Leuk voor volgend jaar. Iets om te onthouden.

Bericht door: aa3tje op 27 Maart 2006, 18:55:53
Ik heb ieder jaar weer veel plezier op 1 april,, ik ben op die dag op de wereld gezet.
19 jaar later ben ik op die dag officieel in dienst gekomen bij mijn huidige werkgever als 1e jaars verpleegkundige..
En dit is echt geen grap ;D

Bericht door: Denise op 30 Maart 2006, 19:44:01
1 april as. verblijven er 17 chinese leerling-verpleegkundigen in zeeuws-vlaanderen.
Ze worden in gastgezinnen geplaatst, waaronder twee meisjes bij mij thuis.
Het is een uitwisselingsproject van school, ze gaan hier stage lopen gedurende 1 maand waaronder in het ziekenhuis.
In novembaar gaan wij naar Shanghai.

Geen 1-april-grap  8)

Bericht door: Patries op 2 April 2006, 13:42:34
(http://i18.photobucket.com/albums/b136/patries220983/Op%20het%20werk/DSC02608.jpg)

Deze hadden ze op het werk bedacht!
En de volgende artikelen stonden dan ook op het toilet:

(http://i18.photobucket.com/albums/b136/patries220983/Op%20het%20werk/DSC02609.jpg)

;D

Bericht door: Imke op 2 April 2006, 14:03:04
lijkt me echt lekker fris zon alcoholgaas tegen je aars!!!

Bericht door: neuronurse op 2 April 2006, 17:23:11
hahahaha goeie

die onthouden we voor vlgd jaar!

Bericht door: Annie op 2 April 2006, 17:59:46
ik ben een skelet tegengekomen in het medicijnhok EN de spoelkeuken! In de avonddienst in het donker. Ook geen wonden kunnen verzorgen; verbandkar was ontruimd, laden spoorloos verdwenen!

Bericht door: aa3tje op 3 April 2006, 13:49:51
jaren geleden hadden we op onze afdeling maar een paar patiƫnten,, volgens mij was het niet met 1 april,, maar de grap was er niet minder om..
om 22.00 lag alles al te slapen.(geen verse ok's) Toen hebben mijn collega en ik een hele mooie brief voor de nachtdienst geschreven met een overdracht en met de mededeling dat wij al maar naar huis waren gegaan, omdat er toch niets te doen was..rolletje king erbij en een verse kan koffie.
Wij zaten natuurlijk ergens op een lege kamer verstopt onder de wastafel achter een deur met een zaklamp.., we hadden zelfs onze kleding uit de garderobe gehaald en in de berging gelegd. We hoorde hun de brief lezen en een beetje lacherig zeggen dat kan toch niet waar zijn, vervolgens zijn ze ons gaan zoeken... en een lol dat wij met ons tweetjes onder die wastafel hadden...
Uiteindelijk toch gevonden... nog geen 2 minuten later stond de orthopeed van dienst op de afdeling ivm een acute opname..pfffffffffff die had er niet een paar minuten eerder moeten zijn,,, dan had hij de brief gelezen en ik weet niet wat er dan had gebeurd?

Bericht door: Patries op 3 April 2006, 14:12:46
jaren geleden hadden we op onze afdeling maar een paar patiƫnten,, volgens mij was het niet met 1 april,, maar de grap was er niet minder om..
om 22.00 lag alles al te slapen.(geen verse ok's) Toen hebben mijn collega en ik een hele mooie brief voor de nachtdienst geschreven met een overdracht en met de mededeling dat wij al maar naar huis waren gegaan, omdat er toch niets te doen was..rolletje king erbij en een verse kan koffie.
Wij zaten natuurlijk ergens op een lege kamer verstopt onder de wastafel achter een deur met een zaklamp.., we hadden zelfs onze kleding uit de garderobe gehaald en in de berging gelegd. We hoorde hun de brief lezen en een beetje lacherig zeggen dat kan toch niet waar zijn, vervolgens zijn ze ons gaan zoeken... en een lol dat wij met ons tweetjes onder die wastafel hadden...
Uiteindelijk toch gevonden... nog geen 2 minuten later stond de orthopeed van dienst op de afdeling ivm een acute opname..pfffffffffff die had er niet een paar minuten eerder moeten zijn,,, dan had hij de brief gelezen en ik weet niet wat er dan had gebeurd?

HAHAHaja dit is zoooooooooooo herkenbaar  ;) Heb dat op een stage ook eens gedaan in een verpleeghuis, samen met mijn begeleider en dan onder de tafel in de woonkamer gaan zitten hahaha

Bericht door: neuronurse op 3 April 2006, 15:48:08
Ik heb een keer tijdens mijn nachtdienst een opname zitten verzinnen, mapje gemaakt, op de overdrachtslijst gezet, dus alles wat je bij een opname doet...
het verhaal:

Guus meeuwis had in het centrum een optreden in een kroeg (was echt waar), hij zou echter van het podium af zijn gevallen doordat deze niet stevig was opgebouwd. Hij zou voorop zijn hoofd zijn gekomen, en een contusio hebben met een amnesie en FRONTAAL gedrag (ongepast gedrag dus). Ondertussen dat ik alles over zit te dragen heb ik iemand van de afdeling naast ons op die kamer op het alarm laten drukken, alsof het dus echt leek dat er iemand lag. Toen zei ik, ah neej niet weer, hij belt weer, (maar ik was zo goed als klaar met de overdracht dus de vroege diensten zouden de bel moeten lopen daarna). Dus toen zei ik dat ie al 15 keer had gebeld, en dat hij dan elke keer al zijn kleren uit had getrokken en belde om naar huis te willen...
Dus mijn collega's gniffelen natuurlijk, en wat denk je, ze gingen met zn vijven(!) naar de bel om Guus Meeuwis te helpen met waar hij dan ook voor belde (lees: naakt te zien....)
Ik heb mezelf kapot gelachen toen ze zagen dat er niemand op de kamer lag....