ZiekenhuisForum

Forums per discipline => Verpleegkundigen Kinderafdeling en Obstetrie & Gynaecologie => Topic gestart door: sabina op 29 maart 2005, 12:58:44

Titel: Opleiding tot kinderverpleegkundige/ stervensbegeleiding
Bericht door: sabina op 29 maart 2005, 12:58:44
Dag,

Ik ben Sabina (pedagoog) ik doe een onderzoek naar stervensbegeleiding van kinderen.
Mijn vraag aan jullie is, wordt er ook aandacht besteed aan stervensbegeleiding (van kinderen in de leeftijd van 3/12 jaar die een normale ontwikkeling doorlopen) tijdens jullie opleiding?
Zo ja, waar bestaat deze uit. Hebben jullie hierbij iets gemist?

Ook ben ik opzoek naar verpleegkundigen die met mij willen praten over (de emotionele kant van dit werk). Er zullen een aantal ervaringen in verhaalvorm verschijnen in boekvorm.

Hartelijke Groet
Sabina

Titel: Re: Opleiding tot kinderverpleegkundige/ stervensbegeleiding
Bericht door: Tanya op 5 april 2005, 23:01:51
hallo sabine!
ik ben nu bezig met de opleiding tot kinderverpleegkundige, maar heb tot nu toe nog geen lessen gehad over dit onderwerp. en ga er , zoals het er nu naar uitziet, ook niet een specifiek college of een aparte taak over krijgen.
de meeste dingen heb ik geleerd van collega's in praktijk situaties.

Bericht door: sabina op 8 april 2005, 14:34:58
Bedankt voor je reactie  :)

Bericht door: Marno op 8 april 2005, 17:08:40
Hey,

Het UZ gent. heeft het 'koester project' daarbij worden kankerpatientjes thuis behandeld door een verpleegkundige. hoe het precies allemaal in z'n werk gaat weet ik ook niet, heb het ook maar in vogelvlucht opgevangen.
Maar je kunt zeker eens contact met ze opnemen.

ZiekenhuisForum | Powered by SMF 1.1 RC1.
© 2001-2005, Lewis Media. Alle rechten voorbehouden.